Unforgetable Childhood Memory


THERE ARE ANOTHER LAWERS IN MY HOME



This story when I was in West Kalimantan, Kab.Sintang District On March 8, 2017. Wednesday morning, my family and I moved to Sintang, here the beginning of the story began an experience that I will not forget for the rest of my life. When moving to a new home, for some reason my feelings are always not good from the mind and the default is also different, yes maybe also just moving there must be adjustments.
I finished packing the items in the room, either maybe I was tired or because of motion sickness, I immediately locked the bedroom door and slept, which made me very surprised at that time why the door I had locked could open itself, not just the bag that I originally put it in the closet it turns out it's already outside near my bed, I just think positively, maybe my father or mother keep a spare key. Moving on from the mattress, I take a shower, change clothes, eat and pray, after the prayer as usual I am a guest room to watch TV.
There is my mother and father, so just joking, I say to my parents:
Me       : mother, what are you looking for, daddy in my room? (with a sambal tone smiling)
Mother: is your mother and father there in your room, the mother and father just finished finishing the front yard !!!
Me       : (with a shocked voice) then who opened my room, even though I already got the key !!
Mother: is it the one who holds the room key, you know, your brother is also being released from before?
There, I started to shiver, my body trembled, then who could open my room?
In the evening I was still imagined with a jedian this afternoon, while thinking in the room who is the person who is able to open the door of my room and move my bag, is it possible thief? But why there are no items or money lost in my house. Not for long there was a voice of someone knocking on the window of the room, shocked, afraid even though my position was alone at home, parents came out to the public places, I opened the room window, after I noticed that there were no people outside, even cats or other stars did not exist.
I pulled the blanket, I immediately closed my body with a blanket, with a fear that was so extraordinary I tried to close my eyes so I slept, it had been almost 1 hour I tried like that but still not biased because of fear. And for a long time it felt like I started forgetting, I went to Kewc, when I finished the WC, what other voices were there in the living room, I approached the sound, the clearer I heard, it turned out like someone who was playing in the living room, even though I was alone at home, I see slowly there are people who are sitting in the guest room, his figure is small black and not too clear. with fear I gave myself to see, and turned out, shocked, scared, shuddered, unable to move, I saw a small child in the living room, his figure was now clear, his body was small, his hair was messy with a black body turned towards me, I didn't can scream, my mouth is locked, my feet are stiffened, and he seems to want to approach me, I immediately run to camp, I lock the room, while holding the Quran I keep reading it in fear, I keep doing things like that, but it seems he still follows me, and I felt he was in front of my door, hearing the sound of a door knocking so loudly, there I shouted out loudly, I cryed out of fear but I wanted to shout as loud as possible there would be no one who heard because around a non-residential house, only my house only
Not long ago, I heard the sound of my mother and father's car in front of the house, I immediately opened the door and ran, when my mother and father opened the door, I immediately hugged them and told me what had happened. Since then the father and mother, each month held a recitation, and the ustadz to pray that the house would not have such a disturbance again. That is an experience I have never forgotten for a lifetime, even though I retell, I still goose bumps and are afraid to read it, so many of my experiences, take it good to leave the bad, thank you.




ADA PENGHUNI LAIN DIRUMAHKU

Cerita ini pada saat saya berada di Kalimantan barat, kab.sintang Pada tanggal 8 maret 2017. Rabu pagi, saya dan keluarga pindah rumah ke sintang, disini awal mulai cerita pengalaman yang tidak akan saya lupakan seumur hidup saya. Saat pindahan kerumah yang baru, entah kenapa perasaan saya selalu gak enak dari pikiran dan bawaan hawanya juga berbeda, ya mungkin juga baru pindahan memang harus ada penyesuain.
Selesai saya berkemas barang-barang kekamar, entah mungkin saya kecapean atau karena mabuk perjalanan, saya langsung mengunci pintu kamar dan tidur, yang membuat saya sangat terkaget saat itu kenapa pintu yang sudah saya kunci bias terbuka dengan sendiri, bukan hanya itu tas yang awalnya saya taruh didalam lemari ternyata sudah ada diluar didekat tempat tidur saya, saya sih berpikiran positive aja, yang mungkin ayah atau ibu saya menyimpan kunci cadangan. Beranjak dari Kasur, saya mandi, ganti baju, makan dan sholat, sehabis solat seperti biasanya saya keruang tamu untuk menonton tv.
Disitu ada ibu dan ayah saya, ya sekedar becanda saya ngomong dengan kedua orang tua saya:
Saya    : ibu, sama ayah cari apa hayo dikamar ari(saya)? (dengan nada becanda sambal tersenyum)
Ibu       : lah emang ibu sama ayah ada kekamarmu, ibu tadi sama ayah barusan selesai bersikan halaman depan rumah!!!
Saya    : (dengan nada kaget) lah terus tadi yang buka kamar ku itu siapa, padahal udah ari kunci!!
Ibu       : lah kan yang megang kunci kamarnya itu kamu, mana ibu tau, abgmu juga lagi diluarkan dari tadi belum datang!!!
Disitu saya mulai merinding, tubuh bergetar, lantas siapa yang bias membuka kamarku itu?
Dimalam harinya aku masih terbayang dengan jedian siang tadi, sambil memikirkan dikamar siapakah orang yang mampu membuka pintu kamarku dan memindahkan tasku, apa mungkin maling? Tapi kenapa tidak ada barang atau uang yang hilang dirumahku. Tidak lama ada suara seseorang yang mengetuk jendela kamar, kaget, takut padahal posisiku saat itu sendirian dirumah, orangtua keluar ketempat sodara, kubuka jendala kamar, setelah ku perhatikan agak lamar diluar tidak ada seseorangpun, bahkan kucing atau bintang lain juga tidak ada.
Kutarik selimut, langsung kututup badanku dengan selimut, dengan rasa takut yang teramat luar biasa ku coba untuk memejamkan mata agar aku tidur, sudah hampir 1 jam aku mencoba seperti itu tapi tetap tidak bias karena ketakutan. Dan tidak lama rasa itu udah mulai kulupakan, aku pergi kewc, saat selesai dari wc, ntah suara suara apa lagi yang ada diruang tamu, kudekatin suara itu, semakin jelas kudengar, ternyata seperti orang yang sedang bermain kursi diruang tamu, padahal Cuma aku sendiri yang dirumah, ku lihat perlahan kaya ada orang yang sedang duduk diruang tamu, sosoknya kecil hitam dan tidak terlalu jelas. dengan rasa takut kuberanikan diri untuk melihat, dan ternyata, kaget, takut, merinding, tidak bisa bergerak, aku melihat sesosok anak kecil diruang tamu, sosoknya kini jelas ku liat, tubuhnya kecil, rambut yang berantakan dengan tubuh yang hitam menoleh kearahku, aku tidak bisa teriak, mulutku seperti terkunci, kaki seperti terpaku, dan dia seperti ingin mendekatiku, aku langsung lari kemar, kukunci kamar, sambil memegang al-quran aku terus membacanya dengan nada takut, aku terus melakukan hal seperti itu, tapi rasanya dia tetap mengikutiku, dan aku merasa dia ada didepan pintu kamarku, terdengan suara ketukan pintu yang begitu lumayan keras, disitu aku teriak sejadi-jadinya, aku menangsi karena ketakutan tapi mau aku teriak sekuat apapun tidak aka nada seseorang yang mendengar karena disekitar rumah tidak perumahan, hanya rumah ku saja.
Tidak lama aku, ada aku mendengar suara mobil ayah dan ibuku diepan rumah aku langsung keluar membuka pintu dan berlari, saat ibu dan ayahku membuka pintu langsung kupeluk mereka dan kuceritain hal yang terjadi tadi. Semenjak itu ayah dan ibu, setiap bulan mengadakan pengajian, dan ustadz untuk medoakan agar rumah tidak ada gangguan seperti itu lagi. Itulah pengalaman yang tak pernah kulupakan seumur hidup, walaupun saya menceritakan kembali saya tetap merinding dan takut untuk membacanya, sekian pengalaman saya, ambil baiknya tinggalkan buruknya, terimakasih.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Projection Of Study Toward Future Job

How To Make Special Dish