DIALY MY ACTIVITY


GOES TO CAMPUS
From Monday to Saturday, I usually wake up at 5 in the morning. I need to prepare myself for campus. There are many activities that I have to do before going to campus.

First of all, I tidy up my bed until it's very neat. After that, I swept the floor. I like to see my room neat and clean. When I still feel sleepy, I walk around my house. Also, I did some physical movements to stretch my body. And sometimes I also make coffee to get rid of drowsiness.

Then, I prepared several books based on the schedule. I don't want to leave the book at home. I wash my face, brush my teeth, then take a shower. Finally, I had breakfast after wearing the campus uniform. Before going to campus I did not forget to lock the boarding house. I enjoyed studying at the campus. I like playing with my friends too.

I studied at the campus at 3pm. After I went to campus, I changed clothes and then had lunch. I usually immediately play pubg with friends in one board, and after that I cook for our dinner then help wash the dishes after eating. After opening YouTube for an hour, I studied and did my homework. In the end, I slept at 9pm.

BERANGKAT KEKAMPUS
Dari Senin hingga Sabtu, saya biasanya bangun jam 5 pagi. Saya perlu mempersiapkan diri ke kampus. Ada banyak kegiatan yang harus saya lakukan sebelum pergi ke kampus.Pertama-tama, saya merapikan tempat tidur saya sampai sangat rapi. Setelah itu, saya menyapu lantai. Saya suka melihat kamar saya rapi dan bersih. Ketika saya masih merasa mengantuk, saya berjalan di sekitar rumah saya. Juga, saya melakukan beberapa gerakan fisik untuk meregangkan tubuh saya. Dan terkadang saya juga membuat kopi untuk menghilangkan kantuk.

Kemudian, saya menyiapkan beberapa buku berdasarkan jadwal. Saya tidak ingin meninggalkan buku di rumah. Aku mencuci muka, menyikat gigiku, lalu mandi. Akhirnya, saya sarapan setelah mengenakan seragam kampus. Sebelum pergi ke kampus saya tidak lupa mengunci kosan. Saya menikmati waktu belajar dikampus. Saya suka bermain dengan teman-teman saya juga.

Saya belajar dikampus selesai pada pukul 3 sore. Sepulang ngampus, saya ganti baju lalu makan siang. Saya biasanya langsung bermain pubg dengan kawan satu kosan, dan habis itu saya memasak untuk makan malam kami kemudian membantu mencuci piring setelah makan. Setelah setelah membuka YouTube selama satu jam, saya belajar dan mengerjakan pekerjaan rumah saya. Pada akhirnya, saya tidur jam 9 malam.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Projection Of Study Toward Future Job

How To Make Special Dish

Unforgetable Childhood Memory